la-Pitesti.ro     


Fondat 2012     |                     Site dedicat informarii pitestenilor.                   |     


Acasa  |  Social  |  Politic  |  Economic  |  Legislatie  Sanatate  |  Medicina  |  Sport  |  Divertisment  |  Anunturi  |  Utile  |  Forum  |  Mall  |  Contact

Uzina Dacia de la Mioveni se confruntă cu trei amenințări majore

TVR

 

Producția devine necompetitivă din cauza salariilor mari ale angajaților, iar distanța față de piețele mari din Europa este agravată de lipsa autostrăzilor. În plus, Renault intenționează să înlocuiască forță de muncă a salariatiilor, cu linii de producție automatizate. Astfel, mutarea activității în Maroc și Turcia devine din ce în ce mai tentantă pentru constructor.

Renault intenționează să reducă din costurile de producție, iar acesta va fi principalul criteriu privind repartizarea proiectelor viitoare.

Nu este exclus ca o parte din activitățile de la Mioveni să fie reorientate către platformele din Maroc și Turcia.

Salariul mediu brut la Dacia Mioveni a ajuns în prezent la 950 de euro, potrivit hotnews.ro. De aproape trei ori mai mult față de Tanger, unde este de 340 de euro și chiar peste cel din Turcia, situat la 920 de euro.

În aceste condiții, uzina din România nu mai este o baza low-cost pentru constructorul francez. Între 2007 și 2013, salariile de la Dacia au crescut cu 170 la sută în ultimii ani, în timp ce producția a avut o crestere mai lentă, de doar 30-40%.

Renault intentionează să limiteze impactul salariilor, prin automatizarea producției. Mai exact, prin înlocuirea angajaților cu roboți. Aceasta strategie poate duce la scăderea numărului de salariați de la 1.500, la doar 400, ăntr-un singur departament.

În același timp, o autostrada aflată între Pitești și Sibiu este esențială. Două mii de camioane intră și ies zilnic din uzină, iar o autostradă până la granița cu Ungaria, va avea ca efect scăderea cu 30 de euro a costului de transport, pentru fiecare camion

Uzina din Tanger este foarte aproape de cea mai mare piața Dacia, aflată în Franța, unde livrează 100 de mii de unități anual, dar și de alte piețe mari, cum sunt Spania și Italia. Anul trecut Dacia a produs 343.000 de vehicule la Mioveni și 100.000 în Maroc. Tangerul poate ajunge însă în patru-cinci ani, la 400.000 de mașini.

Așadar, nu există pericolul ca Renault să plece ăn acest deceniu, însă dacă această creștere se produce în detrimentul uzinei de la Mioveni, iar România va produce doar 200.000 de autoturisme, Dacia nu va mai avea nevoie de 14 mii de angajați.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, abonează-te gratuit la Newsletter trimițând site-ul de care ești interesat(ă) și adresa ta de e-mail la office@la-romania.ro.

 

 


laAnunt.ro |eMedic.ro     |     LaMedic.ro     |     laExecutareSilita.ro     |     laHotel.ro     |     laZiar.ro     |     la-Facultate.ro     |     la-Firma.ro     |     la-Mall.ro     |     la-Masa.ro     |     la-Televizor.ro     |     Spune-ti parerea.ro

la-Romania.ro     |     la-AlbaIulia.ro     |     la-Alexandria.ro     |     la-Arad.ro     |     la-Bacau.ro     |     la-BaiaMare.ro     |     la-Balti.ro     |     la-Barlad.ro | la-Bistrita.ro     |     la-Botosani.ro     |     la-Braila.ro     |     la-Brasov.ro     |     la-Bucuresti.ro     |     la-Buzau.ro     |     la-Calarasi.ro     |     la-Chisinau.ro     |     la-ClujNapoca.ro     |     la-Constanta.ro     |     la-Craiova.ro     |     la-Deva.ro     |     la-DrobetaTurnuSeverin.ro     |     la-Focsani.ro     |     la-Galati.ro     |     la-Giurgiu.ro     |     la-Hunedoara.ro|la-Iasi.ro     |     la-Medias.ro |la-MiercureaCiuc.ro     |     la-Onesti.ro | la-Oradea.ro     |     la-PiatraNeamt.ro     |     la-Ploiesti.ro     |     la-RamnicuSarat.ro|la-RamnicuValcea.ro     |     la-Resita.ro     |     la-Roman.ro | la-SatuMare.ro     |     la-SfantuGheorghe.ro     |     la-Sibiu.ro     |     la-Slatina.ro     |     la-Slobozia.ro     |     la-Suceava.ro     |     la-Targoviste.ro     |     la-TarguJiu.ro     |     la-TarguMures.ro     |     la-Timisoara.ro     |     la-Tulcea.ro     |     la-Turda.ro | la-Vaslui.ro     |     la-Zalau.ro

eSante.ro     |     Journaux.ro     |     laTele.ro     |     Magasins.ro     |     Medecin.ro     |     Universites.ro

©2014